Provizní systémy - administrativní parametry

Uzavření smlouvy

   U naprosté většiny provizních systémů se smlouva uzavírá pouze v elektronické podobě, souhlasem se smluvními podmínkami formou webového formuláře. Vyjímečně je třeba uzavřít písemnou smlouvu.

Vyplácení provizí fyzickým osobám bez ŽL

   Jiná situace je u fyzických osob, které nemohou provizi fakturovat. Zde provizní systémy často požadují podepsání klasické papírové smlouvy před první výplatou peněz. Práci na provizím systému je tedy možné začít okamžitě, ale ve chvíli první platby proviznímu partnerovi (případně každé platby) je třeba podepsat písemnou smlouvu.

Interval výplaty

   Tento parametr je poněkud méně příjemný. Některé provizní systémy umožňují vyplatit provize kdykoliv na požádání, některé mají měsíční nebo čtvrtletní interval výplaty provizí. Čtvrtletní interval může přinést komplikace v cash flow.

Nevýhody provizních systémů

   Některé provizní systémy mají pro partnery připraveny určité nástrahy, které nejsou na první pohled vidět - to je například krátká doba provize (cookie), dlouhý interval výplaty, zákaz PPC reklamy, zákaz inzerce na určitých typech www stránek a podobně.

Obvyklá ustanovení

   Naprostá většina provizních systémů zakazuje inzerci pomocí SPAMu nebo inzerci na stránkách, které porušují platné zákony ČR.

Schvalování partnerů

   Schvalování nového provizního partnera probíhá buď online (t.j. přímo dostanete nebo vyplníte přihlašovací údaje a okamžitě můžete začít pracovat na provizích) nebo v několika málo pracovních dnech.