Provizní systémy - další finanční parametry

PPC systém

   Kromě běžné přímé provize poskytují některé seriozní a větší affiliate programy také přímou platbu za proklik, obvykle ve formě "0,50Kč/proklik, maximálně však 200prokliků na jeden obchod". Pro prokliky z PPC je obvykle nastaven velmi přísný režim kontroly, přesto však může tvořit zajímavý přivýdělek k přímé provizi a může přímou provizi zvýšit až o několik desítek procent.

Provize dalších úrovní

   Provize z obchodů, které započítali provizní partneři, tzv. multilevel. Nejčastěji je poskytována provize partnerům druhé úrovně, t.j. z objemu obchodů je poskytnuta přímá provize partneru, který obchod získal (např. 5%) a dále provize 2. úrovně tomu, který do provizního systému daného partnera přivedl (např 0,5%). Tedy ještě častěji tato provize v affiliate programech poskytována není. Provizi musí umět zpracovat provizní software daného obchodu. Obvyklá výše této provize, pokud je poskytnuta, je mezi 10-20% přímé provize.

   Samotné přímé provize jsou často tak vyšponované, že majitelé eshopů nemají až tak velký zájem na zvyšování provizí partnerům a tak některé eshopy omezují maximální možnost přivýdělku na podpartnery (např. 0,2% z obchodu, nejvýše však 20 000Kč na každého přivedeného partnera)